"setiap hembusan nafasku untuk mendekati "mu" ": ::patut ke??::

Wednesday 15 February 2012

::patut ke??::

setelah 2 hari bertapak di Kampung Orang Asli,Serendah..pelbagai perkara yang dipelajari..pelbagai kata diikat menjadi satu frasa..indahnya hidup jika kata2 itu sentiasa dijalinkan agar menjadi satu kalimah yang sangat berharga dalam hidup..

pernah terfikir tak?? nikmat itu sementara..kejayaan itu sementara..suka itu sementara..duka itu jua sementara..bahkan diri kita juga sementara..segala dalam dunia ini hanya sementara..itulah antara bait2 yang sering didengar..namun begitu,sejauh mana kita memahami akan frasa2 tersebut..sejauh mana kita mendalaminya dan sejauh mana kita merasai kehadirannya..

sekadar perkongsian..suatu ketika dahulu..aku pernah jatuh tersungkur..tiada daya..tiada kata yang mampu menghulur bantuan untuk aku berdiri kembali..aku terus terjatuh dan terjatuh..rasa bagaikan tiada ertinya jika aku terus berusaha..ya..aku pernah putus asa..aku pernah merasakan aku tidak akan bangun2 lagi..namun,siapa aku untuk tentukan nasib hidup..siapa aku untuk terus hanyut dibuai noda2 keruntuhan semangat..dan siapa aku untuk menentukan segalanya...

namun..Allah telah memberiku peluang merasai apa itu nikmat berjaya..apa itu nikmat diterima anugerah..ya..ianya nikmat..namun disebalik kenikmatan itu terselit seribu tekanan..aku mula risau..aku mula resah..aku mula takut..apakah niat aku yang sebenar?? aku takut rasa megah menguasai diri..lantas aku berdoa:

"yaAllah..jika anugerah ini menimbulkan rasa megah dihati..maka jauhkan seketika..kerna aku tidak mahu ianya merosakkan hati aku..namun yaAllah..jika suatu hari nanti..aku ditakdirkan untuk jatuh..biala kejatuhan itu menimbulkan sifat redha dalam diri aku..kerna niat aku hanya satu..kernaMu YaAllah..wahai Allah..jika aku jatuh, janganla ada sifat putus asa dalam diri dan jika diberi peluang sekali lagi untuk bangkit..bangkitkanla aku dengan sifat ikhlas kernaMu yaAllah..amin "


Alhamdulillah..terima kasih yaAllah memberiku merasai nikmat2 ini..biarpun ianya tidak seberapa namun aku bersyukur kerna Engkau telah membuat ku tersentak dari lamunan itu.. suburkanlah rasa cinta ini dan tempatkanlah aku ditempat golongan2 yang sentiasa mensyukuri serta meredhai segala apa yang terjadi dalam hidup...

"hidup ibarat putaran roda..kadang naik..kadang turun..namun Allah tetap disisi tidak kira walau bagaimana keadaan kita sekalipun"


::wallahualam::

thankz for reading this :)

www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment