"setiap hembusan nafasku untuk mendekati "mu" ": ::permulaan bermula::

Monday 20 February 2012

::permulaan bermula::

hye Guys!hari ini tanggal 20.02.2012, bermulala kisah2 hidup sebagai pelajar kaunseling tahun 2 sem 4..Alhamdulillah dah lepas 2 sem bergelar pelajar kaunseling dan sudah pastinya mencoret seribu satu lakaran kenangan yang sangat indah biarpun pelbagai cabaran ditempuh. yeah aku berjaya melepasi 2 step dan sekarang tinggal lagi 5 step untuk memegang segulong ijazah. Pergh bunyinya macam lama lagi an tapi hakikatnya ianya sangat sekejap. Dah xda masa nak berfoya <oopss!jgn tersalah anggap sudah>..ya.itu sangat pasti namun haruslah mengnyahkan perkataan "stress" dalam hidup supaya mampu menjadi seorang pelajar yang sangat professional menangani kerja2 yang patut dibuat. Kini, tiada lagi azam yang ingin aku utarakan. Sebab aku sangat pasti azam tersebut sudah pasti aku akan melanggarinya.<sorry to say that i'm not that yang berpegang pada azam>. Cuma,satu yang aku cari semester kali ini iaitu keredhaan dalam menuntut ilmu. Niat yang ikhlas kerana Allah. Emosi yang sangat baik menangani masalah melanda dan sudah pasti hubungan yang sangat baik dengan kawan-kawan seperjuangan. Aku akan cuba. Tetapi aku tidak berani berjanji kerna manusia ini sering berubah. Namun, mencari keredhaan itu yang utama dan ianya sangat berkait dengan yang lain. Hari pertama hari bahagia. Sedaya upaya menerima assignment yang diberi dengan penuh terbuka dan yang pasti tiada keluhan yang akan menghantui diri aku.YA..assignment2 kali ini sudah pasti sangat mencabar aku "adakah aku mampu menjadi someone yang aku nak"..aku sangat tertarik dengan kata2 Puan Salhah "kamu semua sudah menjadi professional counselor" sangat bangga mendengarkannya dan ianya seolah2 menjadi satu bisikan semangat terhadap diri ini. Yeah..i'm trying to be a professional counselor and try to understand people coz  aku bekerja dengan manusia dan bukan dangan mesin.Dan sudah pasti ianya sudah pasti menjadi satu cabaran yang sangat best. Moga hari2 ku selama 4 bulan ini memberi jutaan pengalaman yang mampu menjadikan aku seorang yang matang..=) 


p/s: Moga kawan2 aku tabah menerima tugasan yang diberi dan moga juga kita semua peroleh satu kejayaan yang mampu membuktikan keakraban kita sekeluarga. 

"hadapi dengan senyuman"


-sangat besar dan moga2 ianya sentiasa begini sepanjang semester ini-


::wassalam::

thankz for reading this :)

www.tips-fb.com

2 comments: